Cantos máis anos se fumen “porros”, máis risco de desenvolver psicose

Porro de cannabis

02/03/2010

Unha nova investigación australiana realizada con máis de 3.000 mozos e mozas constata unha relación entre o consumo prolongado  de cannabis e un maior risco de desenvolver de psicose.

Este non é o primeiro traballo que asocia o uso desta droga co trastorno psiquiátrico, pero si é o "único que foi levado a cabo ca participación de parellas de irmáns", insisten os autores/as, dirixidos por John McGrath, do Instituto do Cerebro da Universidade de Queensland (Australia). E cun número tan elevado de suxeitos: concretamente, 3.801 mozos e mozas nacidos entre 1981 e 1984 e ós/ás que os científicos/as realizaron un seguimento cando tiñan 5, 14 e 21 anos. Precisamente, a esta última idade, preguntóuselles tanto pola frecuencia do consumo ó longo do último mes (nunca, cada día, varias veces ao día...) como pola idade de inicio no mesmo.

No estudo formáronse catro grupos: un composto polos/as que nunca fumaran cannabis e un segundo cos/as que o tomaron durante menos de tres anos, no terceiro estaban os/as que fumaran ó longo de catro ou cinco; e no último, os consumidores/as de máis seis anos. Así mesmo, os científicos/as avaliaron a presenza de psicose ou síntomas psicóticos (alucinacións) en todos eles, tal e como recolle o último “Arquives of Xeral Psychiatry”: "Tivemos en conta posibles factores que poden alterar os resultados como a existencia ou non de enfermidade mental dos pais/nais ou o consumo de drogas", comentan os/as autores.

Os datos revelan que un 17% confesou consumir “porros” durante tres anos, un 16% ó longo de cinco e até un 14% durante seis anos ou máis. En canto ós casos de enfermidade mental, 65 recibiron o diagnóstico de psicose afectiva, como a esquizofrenia, e 233 puntuaron positivamente en polo menos un dos ítems da entrevista diagnóstica ou en alucinacións: "Comparados cos/as que nunca consumiran cannabis, aqueles/as que o tomaron durante seis anos ou máis (os/as que comezaron a fumar “porros'” ós 15 anos ou antes) tiñan dúas veces máis risco de sufrir psicose”. Os/as autores realizaron outra análise tendo en conta un subgrupo de irmáns (228 parellas): "A asociación entre cannabis e o trastorno neuropsiquiátrico persistiu a pesar de ter en conta outras variables como os factores xenéticos e ambientais", agregan os investigadores/as.

Os investigadores/as australianos/as van máis aló e defenden que os seus resultados "a parte das implicacións político-sanitarias, esperamos que sirvan para que leven a cabo máis traballo con modelos animais que axuden a establecer os mecanismos que asocian o uso de cannabis e a psicose".

FONTE: O MUNDO SAÚDE