O tabaco é máis mortífero do que se cría

Persoa fumando

13/02/2015

Será dentro dun mes, aproximadamente. O 17 de marzo deste ano comeza en Abu Dhabi (Emiratos Árabes Unidos) a Décimo sexta Conferencia Mundial sobre Tabaco e Enfermidades Crónicas. Cinco días completos de presentacións científicas, debates, denuncias e propostas para tratar de baixar a enorme mortalidade que fumar causa cada ano no mundo. Asistirá moita xente importante e o evento ten o patrocinio da Organización Mundial da Saúde. Presentáronse case 1.000 traballos.

Mentres tanto, quizá hoxe conveña fixarse nun extenso estudo que acaba de publicar no seu último número o New England Journal of Medicine. Nel revísanse as diferentes patoloxías que causa o tabaco, como boa parte delas acaban coa vida do fumador/a e, o que é moi importante, conclúese que a adicción á nicotina mata bastante máis do que até agora se pensaba, mesmo debido a enfermidades que non estiveron antes entre as que provocaba o cigarro.

É un estudo impresionante, no que se seguiron durante 11 anos a 421.738 persoas maiores de 55 anos, en EEUU. Os autores/as proceden das mellores institucións do país: o Instituto Nacional do Cancro, a Universidade de Harvard, a Sociedade Americana contra o Cancro...

A conclusión é clara, o tabaco ten maior mortalidade do que se sospeitaba. E tena non porque se axustaron á alza os números de mortos/as que producen as patoloxías asociadas até agora ao tabaco. Non. O que ocorre é que hai outras enfermidades que non se tiveron en conta aínda, pero que tamén teñen unha estreita relación con fumar.

Por suposto que o cancro de pulmón, o de larinxe, de esófago, a enfermidade pulmonar crónica e as trombose que causan infartos de miocardio e cerebrais levan a palma das mortes que produce o tabaco. Con todo, que a aterosclerose de per se, o aneurisma de aorta, as infeccións, a hipertensión arterial, a miocardiopatia hipertensiva, a cirrose e até o cancro de mama -problemas que antes non foran asociados ao tabaco- están agora seriamente ligadas "ao vehículo que transporta nicotina", como eufemísticamente denomínase ao cigarro, era moi pouco coñecido.

Os autores/as opinan que o seu traballo é unha sólida proba de que o tabaco é bastante máis daniño do que se supuña, e que en EEUU causa 60.000 mortos/as máis cada ano que hai que engadir aos 437.000 falecementos debido ao seu consumo. Se extrapolamos a España, por exemplo, -e aínda recoñecendo que aquí fumamos máis que alén do Atlántico- teriamos que sumar, como pouco, 6.000 mortos/as anuais máis á nosa lista, que é de 55.000.

Para o ano 2020, estímase que cada unha das 5 primeiras causas de morte no mundo deberase ao tabaco, de acordo cun libro que se acaba de publicar. Para telo en conta.

Fonte: El Mundo