O alcol é máis agresivo coas mulleres

Botellas de alcol

08/09/2011

É ben coñecido que o alcoholismo é unha enfermidade crónica que dispara o risco de complicacións graves e de morte prematura. Non se sabe tanto, en cambio, do impacto diferente que teñen estas bebidas en homes e mulleres, a pesar de que nas últimas décadas as mulleres de Occidente teñen unhas pautas de consumo similares ás dos homes. Un grupo de investigadores cataláns acaba de publicar novos achados que poderían arroxar algo de luz neste campo.

O ensaio, publicado no último número de e "Medicina Clínica", estivo dirixido por Arantza Sanviens, do Servizo de Medicamento Interno do Hospital Universitario Germans Trias i Pujol que, en colaboración con expertos do Hospital Universitario de Bellvitge (ambos en Barcelona), analizou a un total de 480 pacientes (uns 78 homes) ingresados para desintoxicación alcohólica nas unidades de tratamento dos dous centros sanitarios.

"A prevalencia do consumo de alcol é elevada en España. Até un 73% da poboación con idades comprendidas entre os 13 e os 64 anos consumiu alcol no último ano e un 10% a toma a diario... Un 7% dos homes e un 3% das mulleres son bebedores/as de risco (máis de 40 gramos ao día en homes, máis de 24 en mulleres)", introducen os investigadores/as.

As alteracións hepáticas, nutricionais e metabólicas son relativamente frecuentes entre os bebedores/as. Os científicos avaliaron este tres parámetros en todos os/as participantes, cunha media de idade de 43 anos. Así mesmo analizouse as enfermidades asociadas ao abuso de etanol e se tomaban ou non outras drogas. Os datos revelan que un 94% dos pacientes presentaron máis de dúas alteracións e polo menos un 35% mostraron ter unha do tres alteracións enunciadas", reza o ensaio.

Por sexos, ao parecer, eles tiñan máis posibilidades de afectación no fígado que elas aínda que estas últimas tiñan maiores complicacións nutricionais e metabolíficas. É máis "as mulleres presentaban até cinco veces máis posibilidades de ser obesas en comparación cos homes", agregan os investigadores.

En canto a outros problemas médicos asociados, os investigadores destacan que os un 23% dos ingresados/as (máis mulleres que homes) padecía depresión e até unha 8% deterioración cognitivo. Ademais, "eles adoitaban consumir máis cocaína mentres que nelas era máis frecuente estar en tratamento con metadona".

Para Emilio González e Francisco Santolaria, do Hospital Universitario de Canarias (Tenerife) e autores dun editorial que acompaña ao estudo, as diferenzas no as consecuencias do consumo excesivo de alcol entre o sexo masculino e o feminino son moi marcadas. "Sábese, por exemplo que elas son máis propensas que eles a desenvolver miocardiopatía alcohólica, con menor consumo e durante menos anos", detallan.

O que máis chama a atención a estes expertos é a prevalencia de deterio cognitivo atopado no estudo. "Resulta rechamante se se considera que a idade media era de 43 anos. A atrofia cerebral constitúe un dos fenómenos máis invalidantes do alcohólico crónico. A muller presenta un maior grao, ademais de máis perda neuronal", especifican.

Materia pendente

O traballo serve, en palabras dos editorialistas, "para traer de novo a primeiro plano o candente problema do alcoholismo, esta vez nun amplo colectivo urbano, onde, como se sinala, o uso ademais doutras drogas é frecuente. A afectación multiorgánica do alcohólico/a crónico/a converte esta adicción nun problema sanitario de primeira magnitude fronte ao que as medidas emanadas desde a administración son aínda insuficientes".

Ademais quedan outros problemas por resolver, como "cantos bebedores/as excesivos/as existen no noso país que ben porque os seus síntomas son escasos ou infravalorados, ben por marxinalidade, por sentimentos de vergoña ou culpabilidade ou outras causas non son detectados/as? Hai máis homes que mulleres neste colectivo? Cal é o risco de progresión". Resolver estas preguntas suporía solucionar un gran problema de saúde pública e evitar morbilidade en individuos relativamente novos e moitas mortes prematuras".

FONTE: O Mundo Saúde