Cocaína, unha inimiga silenciosa do corazón

Cocaína en po

22/06/2011

O consumo habitual desta droga pode provocar graves danos cardíacos sen dar signos de alerta.

Danos neurológicos, problemas psiquiátricos, perforación do tabique nasal... Algunhas das consecuencias do consumo habitual de cocaína son moi coñecidas. Todos vimos algunha referencia a elas nalgunha película ou campaña de concienciación. Outras, con todo, permanecen máis ocultas para a opinión pública. É o caso dos trastornos de corazón, un grave problema que se deriva directamente do consumo desta droga e que, ademais, pode pasar desapercibido ata que xa é demasiado tarde.

Unha investigación publicada esta semana na revista Heart confirma até que punto a cocaína pode afectar o corazón dos adictos sen dar signos de alerta.

A través de resonancia magnética, os autores/as deste traballo - da Fondazione G. Mosteiro (Pisa, Italia)- demostraron que unha alta porcentaxe de cocainómanos/as presenta serios danos estruturais no corazón de forma completamente asintomática.

Varios estudos previos habían sinalado que esta sustancia podería estar detrás do 3% das mortes súbitas e de até o 25% dos infartos non fatais en persoas menores de 45 anos, aínda que moitos traballos baseábanse en datos de autopsias ou probas realizadas tras os ataques.

O obxectivo deste equipo italiano era, precisamente, adiantarse ao problema e ver se é posible avaliar a prevalencia, características e impacto dos danos no corazón provocados pola cocaína en persoas sen un diagnóstico de enfermidade cardíaca.

Para iso, analizaron o caso de 30 cocainómanos/as de longa duración que acudiran a un centro de rehabilitación. A media de idade era de 37 anos e 25 deles eran homes. Ademais, un de cada cinco tiña hepatite C ou VIH e case a metade recoñecera consumir habitualmente outras sustancias, como opiáceos, heroína ou alcol.

A través dunha batería de probas - que incluían análise de sangue, electrocardiograma, probas de esforzo e resonancia magnética para comprobar o estado do corazón-, os investigadores/as comprobaron que un 83% da mostra presentaba danos estruturais no corazón.

Sobre todo grazas ás probas de imaxe, puideron comprobar que case a metade sufría edemas e até un 73% desenvolvera anomalías no músculo cardíaco - que se coñecen como fibrosis e que poderían ser resultado de ataques ao corazón "silenciosos"-.

Este último trastorno "é irreversible", remarcan os autores/as da investigación, que reclaman estudos máis amplos respecto diso para ratificar as súas conclusións e saber até que punto pode influír nas súas conclusións o feito de que moitos individuos fosen policonsumidores de drogas.

En calquera caso, sinalan que esta gran prevalencia de dano cardíaco en adictos/as á cocaína que non presentan síntomas podería sinalar a necesidade de realizar probas ás persoas que levan moito tempo consumindo, independentemente do seu estado de saúde. "Os danos estruturais poden ser un precedente dun evento cardíaco [como un infarto] que podería aparecer anos máis tarde", sinalan os autores/as do estudo.

FONTE: AS DROGAS INFO