Catro de cada dez pais de mozos de entre 12 e 18 anos que consumen alcol permítenlles facelo

Grupo de mozos paseando

15/10/2012

Catro de cada dez pais de mozos que consumen alcol recoñecen que lles permiten tomar esta sustancia. Un grao de permisividade que é do 25 % no caso dos mozos e mozas de 12 a 15 anos e de entre o 67 e 69 % no segmento de entre 16 e 18 anos, segundo reflicte o estudo "Mocidade e Alcol", elaborado pola Fundación Pfizer, e que entrevistou a 750 mozos/as de entre 12 e 18 anos, 750 pais e nais e a 175 docentes da ESO e de Bacharelato.

O obxectivo foi analizar as motivacións que ten a mocidade para consumir alcol, os patróns de comportamento e tipoloxías de consumo, as actitudes que manteñen a nivel familiar e educativo, o coñecemento que teñen sobre estas sustancias e as súas consecuencias, así como os valores, crenzas e estereotipos sobre o alcol e o seu consumo.

En concreto, a investigación reflectiu que o 56,8% dos mozos/as recoñece que probou o alcol no último ano e o 28,3% no último mes. Respecto da frecuencia, en termos xerais, de cando adoita tomar bebidas alcohólicas, un/ha de cada dez adolescentes de 12 a 18 anos asegura consumir alcol semanalmente, e algo máis dun terzo polo menos unha vez ao mes. No entanto, se se analiza o grupo de 16 a 18 anos as taxas elévanse de forma significativa, até un 22,8 e 61,7% respectivamente.

Así mesmo, os licores fortes son as bebidas máis consumidas (55,2%), que adoitan comezar a inxerirse a partir dos 13 anos, unha idade 1,3 anos inferior á que comezaron os seus proxenitores. Neste sentido, o estudo mostra que a maioría dos mozos/as (56,1%) confirma tomar a súa primeira bebida alcohólica en compañía dos amigos/as, seguido da compañía dos seus pais/nais (41,3%) e doutros familiares (28,9%).

Os principais motivos para comezar a beber alcol que recoñecen os/as adolescentes son o xogo (37,1%), as celebracións (23,6%) ou porque o facían os seus amigos/as (16,3%). Este último motivo foi avaliado na enquisa por outro indicador directo, no que se reflicte que o 87,4% dos mozos/as cre que ter amigos/as que toman alcol é a principal razón pola que a xente nova empeza a consumilo.

Así mesmo, o 39,4% sinala que compra a bebida nas grandes superficies e que adoitan tomarllas (41,5%) nas rúas, prazas ou parques nos chamados "botellóns". Neste sentido, un de cada cinco mozos e mozas asegura que fixo "botellón" polo menos unha vez ao mes, un terzo polo menos unha vez ao semestre, e case catro de cada dez unha vez ao ano. Con todo, entre os que superan os 15 anos, as taxas elévanse ao 35 por cento, 55 % e 63 %.

Esta práctica de beber masivamente nas rúas converteuse nun motivo de preocupación por parte dos expertos/as xa que, o 45,3% da mocidade asegura que nesas situacións se emborracha con moita ou algunha frecuencia, dos cales un 54 % son maiores de 15 anos.

Un de cada catro quere deixar de beber ou reducir o seu consumo

Por outra banda, a pesar de que a maioría dos mozos/as afirma estar suficientemente informado -especialmente a través dos pais/nais- sobre os efectos e problemas asociados que ten o consumo de alcol, só un de cada catro recoñece querer deixar de beber ou, polo menos, reducir o seu consumo.

Ademais, entre un 20 e un 30% dos/as adolescentes segue admitindo algúns mitos favorables ao alcol como, por exemplo, que beber só os fins de semana non produce danos no organismo, que só é malo para a saúde se se consome durante moitos anos seguidos e que "non é tan malo como din".

Outro dos datos significativos é a frecuencia con que os pais/nais falan cos seus fillos/as sobre os efectos que teñen a inxesta de bebidas alcohólicas, xa que máis da metade dos enquisados/as sinala que non adoita falar cos seus proxenitores sobre este tema. Con todo, as cifras aumentan ao preguntarlles polos pais/nais quen ao redor do 80% asegura que habitualmente falan cos seus fillos/as sobre estes temas.

Con todo, os mozos/as recoñecen que a gran maioría dos/as docentes si falan do consumo de alcol co alumnado, aínda que non tanto cos pais/nais (68,1%). A este respecto, un de cada tres profesores asegura detectar falta de atención en clase ou baixo rendemento escolar provocado polas resacas ou o cansazo que pode ocasionar o consumo de alcol.

Por último, os/as docentes que foron entrevistados/as deron máxima prioridade ao papel que xoga a familia na prevención e detención destes consumos, moi por encima do que poderían xogar os poderes públicos ou os propios centros de ensino.

"Esforzo de todos e todas"

Respecto destes datos, o delegado do Goberno para o Plan Nacional sobre Drogas, dependente do Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade, Francisco de Agarrades Babín, destacou a necesidade de que todos os sectores da sociedade realicen un esforzo para previr e favorecer a aparición de estratexias que consigan diminuír as elevadas taxas de inxesta de alcol entre os máis novos.

"O alcol é unha droga xa que cumpre todos os requisitos que marca a Organización Mundial da Saúde para asegurar que é unha droga", comentou Babín, para lembrar que é a única sustancia que aumentou o seu consumo e animar aos pais/nais, profesores/as, adolescentes e demais sectores da sociedade, a loitar para "eliminar esta secuela social".

Por iso, o delegado do Goberno para o Plan Nacional sobre Drogas informou de que o seu departamento vai pór en marcha novas ferramentas de formación "online" para que o profesorado poida coñecer cales son as principais estratexias de prevención.

"Hai que executar cada un o papel que nos corresponde e hai que interpor barreiras para a accesibilidade do alcol. E é que, non podemos pedir a estes nenos/as que cunha información que lles damos poidan formarse un criterio conservador e proactivo", resolveu.

Fonte: Las drogas info