A FAD lanza un xogo en liña para previr o consumo de alcol en adolescentes

SALTAPLANETAS

27/02/2017

A FAD e a Delegación do Goberno para o Plan Nacional sobre Drogas, coa colaboración da Fundación Reina Sofía, puxeron en marcha en toda España a xincana virtual Saltaplanetas, un programa para previr os posibles problemas relacionados cos consumos de alcol en adolescentes de 12 a 14 anos. Saltaplanetas consiste na realización -a través de Internet- dunha actividade que expón unha serie de xogos relacionados entre si, coa finalidade de facilitar momentos de reflexión en torno ao consumo de alcol. A inscrición é gratuíta e realizarase exclusivamente a través da páxina web www.saltaplanetas.org. O prazo para participar finaliza o 19 de maio de 2017.

Todas as probas viran ao redor da información, a análise crítica e a construción dun discurso propio sobre o alcol, o seu consumo e os problemas derivados do mesmo, e buscan reducir o consumo de alcol, atrasar a idade de inicio, así como mellorar a cantidade e calidade de intervencións e propostas de prevención para o conxunto da comunidade educativa.

Todo o percorrido do xogo está ambientado nunha viaxe desde o século XXII ao pasado (século actual) realizado por un grupo de estudantes que necesita recoller información relativa ao alcol para realizar un traballo indicado polo seu profesor. As probas móstranse de maneira atractiva en forma de: cuestionarios, sopa de letras, crucigramas, análises de anuncios publicitarios e secuencias de cinema, toma de decisións a través dun mini-xogo, creación de discursos críticos, procura na rede de audiovisuais preventivos, entre outras.

Inscrición e premios

Poden participar na xincana virtual “Salta Planetas” estudantes de primeiro ciclo de Educación Secundaria Obrigatoria de toda España organizados en equipos dun máximo de cinco membros. Poden rexistrarse na páxina web www.saltaplanetas.org a través dun formulario de alta que se atopa na páxina. Para calquera consulta poden chamar ao teléfono 91 302 40 48, ou enviar un e-mail a saltaplanetas@fad.es. Unha vez finalizado o concurso a organización premiará a equipos de estudantes que conseguisen unha mellor puntuación no ranking.

Alcol e menores

A posta en marcha de Saltaplanetas enmárcase dentro Plan de Acción fronte ao consumo de alcol por parte de menores que presentou a FAD recentemente e no que se inclúen diferentes accións como o lanzamento dunha campaña de sensibilización social co slogan “O problema co consumo de alcol por parte de menores é que non vemos que sexa o noso problema, facemos algo?”, entre outras.

En España, segundo datos da enquisa ESTUDES 2014/15, 1.694.595 menores de 14 a 18 anos consumiron alcol (76,8%) e 1.270.946 menores fixeron botellón o último ano (57,6%). Se atendemos ás bebedeiras e ao consumo desta sustancia en chea durante o último mes, son 489.843 (22,2%) os menores que se han emborrachado e 710.494 (32,2%) os que practicaron binge drinking. En canto ao consumo diario, 37.510 menores beberon diariamente nos últimos 30 días. O alcol é a sustancia que se percibe como menos perigosa entre os menores e, desde 2010, diminuíu a dispoñibilidade percibida para todas as drogas excepto para esta sustancia.

Fonte: FAD