Adolescentes, internet e novas tecnoloxías: Claves para entender e previr

Cartel informativo

29/01/2015

Habida conta do interese e crecente preocupación que esperta o uso de internet e as novas tecnoloxías nos/as adolescentes a diferentes niveis, a Asociación Renacer organiza para ou próximo 6 de febreiro, as sete dá tarde, unha charla-coloquio baixo ou titulo “Adolescentes, Internet e Novas Tecnoloxías, claves para entender e previr.

Desenvolverase no salón de actos da casa da cultura Manuel Lustres Rivas, en Riveira. Na mesma intervirán como relatores ou Dr. Antonio Rial Boubeta, profesor Titular dá Facultade de Psicoloxía dá Universidade de Santiago e D. Daniel Neira Barral, asesor xurídico do Valedor do Pobo. Os expertos ofrecerán visións complementarias deste problema, unha psicolóxica e outra legal, achegando recomendacións de interese tanto para pais/nais como educadores/as e poboación en xeral.

Durante os últimos 20 anos produciuse unha auténtica revolución nas tecnoloxías da información e a comunicación. O computador converteuse en omnipresente e o uso de internet e a xeneralización dos teléfonos móbiles revolucionaron a forma na que nos comunicamos ou as actividades de lecer e diversión que practicamos.

A realidade é que os mozos/as utilizan Internet e as posibilidades que esta tecnoloxía ofrece para todo: facer os deberes, buscar información, xogar, ver películas, descargar música, divertirse, charlar, ….

Pero non sempre se fai un uso correcto e/ou axeitado das novas tecnoloxías. O impacto a nivel psicolóxico e condutual que pode dar lugar un mal uso das novas tecnoloxías por parte dos rapaces/as, traducir a miúdo na aparición de condutas aditivas e de risco (como ou ciberbullying ou ou sexting), así como o sedentarismo, o illamento social, o fracaso escolar e frecuentes conflitos familiares.

Por outra banda, o chamado fenómeno da globalización fai que sexa imposible circunscribir o uso problemático de Internet, o Whatsapp ou as redes sociais a estratos sociodemográficos concretos, tratándose sen dúbida dun fenómeno xeneralizado, que afecta xa a máis dun 20% dos/as adolescentes.